Це дослідження напевно здивує батьків, дідусів і бабусь, які забороняють дітям користуватися соцмережами.
Німецькі вчені проаналізували майже 30 тисяч школярів, щоб перевірити, як соцмережі впливають на їхні оцінки.
Дослідження опубліковане в журналі Educational Psychology Review, доступ до якого має Naked Science.
Вчені стежили за поведінкою дітей у Facebook, Instagram, Twitter, а також у популярних в Китаї Weibo та Renren.
Науковці спостерігали, скільки часу підлітки проводили на популярних сервісах впродовж дня, як часто вони постили щось чи спілкувались з іншими.
Очікування дослідників підтвердились.
Метааналіз 59-ти наукових робіт показав, що активне користування соцмережами в навчальних цілях – окремих групах для обміну інформацією, наприклад – в середньому трохи покращувало оцінки.
Трішки падала успішність у дітей, які під час навчання або підготовки до уроків часто користувались популярними сервісами з особистою метою.
Також трішки гірше вчились ті, які й так часто користувались соцмережами та багато постили впродовж дня.
У всіх цих випадках зміни були незначними. Усі школярі витрачали на навчання впродовж дня приблизно однаковий час, незалежно від частоти користування онлайн-сервісами.
Вчені вважають, що соцмережі не заважають ефективному навчанню.
Вони можуть як покращити, так і погіршити оцінки учня. Все залежить від того, для чого він використовує соцмережі.
На думку психологів, батькам не варто забороняти дітям ними користуватись.
Навпаки: обговорення можливостей використання цих сервісів може покращити стосунки в сім’ї.
Один з дослідників Маркус Аппель (Markus Appel) вважає: “Якщо батьки з повагою ставляться до онлайн-активності дітей, вони отримують більше можливостей для комунікації”.