Експерт розповів, де найчастіше продають “прострочку” в магазинах

31 Серпня 2017 11:51

minervastock/Depositphotos

У нас відсутня культура продажу, а тому практика торгівлі простроченими товарами дуже поширена. На жаль, змішування свіжих і несвіжих продуктів, а також переклеювання строків придатності товару у нас можна зустріти чи не в кожному магазині. Про це у коментарі УНН розповів виконавчий директор “Союзу споживачів України” Максим Несміянов.

“Буквально вчора проводили перевірку у відділі кулінарії, де люди купують перекус. І от там “прострочки” дуже багато, і її легко вичислити. От наприклад, вони показують що по документам у них кілограм котлет, а на вагах виходить два кілограми. Тобто, вони змішують старі котлети із новими і продають.
Тобто, перше місце – це територія кулінарії, де перемішують нове зі старим, і навіть, перестіковувати нічого не потрібно.
На другому місці – це зона самообслуговування. Це печиво, крупи і так далі. Ви лише на смак вже зможете зрозуміти, свіжий товар чи прострочений”, – сказав він.

При цьому, за словами експерта, якщо говорити про заміну строків придатності товару, то найчастіше перестіковують таку продукцію, як сири, сметана. Також, все, що розфасоване в самому магазині – у зоні ризику.
“Стікерує звичайна машина, і вона може ставити не логічні терміни придатності. Там є закладена програма, яка з самого початку вводить споживача в оману. Тобто, все що розфасоване в магазині – все потенційно небезпечно для споживача.
В першу чергу, переклеюють дати на тих товарах, в яких от-от завершується термін придатності, або у яких вже він завершився. У такому випадку, безперечно, що споживач може попросити маркування цілого виробу, наприклад, якщо це сир. Тоді в магазині мають зберігати манкіровку цілого сирного круга, а якщо цього маркуванні немає, то це вже – порушення”, – пояснив М.Несміянов
Він також додав, що головним винуватцем продажу прострочки є магазини, які зловживають у цьому питання найбільше.