В Україні готують до впровадження національну лінію допомоги для людей, які переживають особисту кризу або думають про самогубство.
Створення гарячої лінії обговорювали під час наради “Гарячі лінії кризової допомоги: досвід, актуальність та можливості”, повідомляє МОЗ.
Як один із прикладів успішної організації подібного сервісу є досвід створення та функціонування Австралійської телефонної “Лінії життя” (Lifeline Australia).
“Австралійська Лінія Життя була створена в 1963 році і сьогодні обслуговує близько 1 млн дзвінків на рік. Це понад 2600 звернень до сервісу на день”, – пояснює Алан Вудворд, виконавчий директор Фонду досліджень Lifeline (Австралія).
За його словами, на гарячу лінію звертаються люди з проблемами в родині або в особистих стосунках, люди із залежностями, при бажанні покінчити життя, проблеми з роботою або фінансами.
В Австралійській Лінії Життя працює 3000 волонтерів, які перед цим проходять 200-годинний тренінг.
Ще 300 працівників отримують оплату за свою роботу, оскільки відповідають на дзвінки у пізні години або на вихідні.
В України створенням подібної лінії допомоги зацікавлені 15 організацій з, які надають послуги постраждалим після психотравмуючих подій або людям в кризовому стані.
Усі вони організатори, як державного, так і недержавного телефонного консультування в Україні.
“Людина, яка переживає особисту кризу або думає про самогубство повинна мати можливість зв’язатися з підготовленим співрозмовником. І, як доводить міжнародний досвід, телефонний дзвінок – це той перший крок, що робить людина, яка потребує допомоги”, – зазначає Оксана Сивак, заступниця міністра охорони здоров’я.
“Навчені волонтери будуть готові вислухати, надати підтримку і перескерувати в разі необхідності, до фахового закладу або спеціаліста, незалежно від віку, статі, етнічного походження, релігії чи сексуальної орієнтації додзвонювача”, – пояснює спеціаліст МОЗ України з медичної психології та психотерапії Андрій Карачевський.
Національна телефонна служба підтримки кризових станів має бути конфіденційна, доступна 24/7 від наземної лінії зв’язку, таксофону або мобільного телефону за єдиним коротким номером.
Дзвінок має бути безкоштовним. Технічне забезпечення має переключати людину на вільного оператора в будь-якій точці України.