Міністерство освіти і науки опублікувало проект Положення про психологічну службу у системі освіти.
У МОН пропонують обговорити Положення, а пропозиції та зауваження надсилати до 26 лютого 2018 року на адресу fliarkovska@ukr.net та info@imzo.gov.ua.
Згідно з документом, психологи і соціальні педагоги у школах працюватимуть в рамках психологічної служби.
Ця служба займатиметься вивченням психофізичного розвитку школярів, мотивів їхньої поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, статевих та інших індивідуальних особливостей.
До структури психологічної служби у системі освіти також належатимуть Інститут модернізації змісту освіти, Науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи Національної академії педагогічних наук, обласні та районні навчально-методичні центри психологічної служби.
Детальніше з повноваженнями Інституту модернізації змісту освіти та інших структур психологічної служби, можна ознайомитися за лінком.
Практичний психолог закладу освіти, установи має такі обов’язки:
психологічний супровід психічного, розумового, соціального і фізичного розвитку учнів;
психолого-педагогічна діагностика та аналіз їхнього психічного, розумового і соціального розвитку;
консультативна допомогу школярам, батькам (законним представникам), педагогічним працівникам та іншим учасникам освітнього процесу;
формування психологічної готовності до взаємодії в інклюзивному середовищі з дитиною, з особливими освітніми потребами;
профілактику злочинності, алкоголізму, наркоманії, інших залежностей і шкідливих звичок серед школярів.
Шкільний практичний психолог, установи також має брати участь у розробці розвивальних, корекційних програм, посiбників, методичних рекомендацiй, планів навчання з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей школярів.
Соціальний педагог закладу освіти здійснює:
соціально-педагогічний патронаж школярів, колективу та мікрогруп, осіб, які потребують піклування чи перебувають у складних життєвих обставинах;
просвітницьку роботу та профілактику відхилень у поведінці учнів; злочинності, алкоголізму, наркоманії, інших залежностей і шкідливих звичок;
вивчення соціальних умов і розвитку школярів, мікроколективу (класу чи групи), шкільного, студентського колективу в цілому, молодіжних та дитячих громадських організацій.
ЧИТАЙ ТАКОЖ:
Коли батьки перестають бути супергероями. Психолог про 7 завдань підліткового віку
4 способи залагодити конфлікт з дитиною. Радить психолог
Діти і розлучення: психолог пояснює, як вберегти дитину від травм
8 спільних рис батьків, які мають успішних дітей – погляд психологів
Соціальний педагог закладу освіти також бере участь у наданні допомоги дітям і сім’ям, які визнані постраждалими від військових конфліктів, забезпеченні інклюзивного навчання засобами соціально-педагогічного патронажу здобувачів освіти і їх батьків (законних представників).
Шкільні практичні психологи і соціальні педагоги підпорядковуються директору закладу освіти з усіх питань діяльності.
Психолога й соцпедагога призначає та звільняє директор.
У Положенні про психологічну службу йдеться також психолог і соцпрацівник мають працювати 40 годин на тиждень.
З них 50% робочого часу відводиться для безпосередньої роботи зі школярами, а 50 % – на підготовку до проведення соціально-психологічних заходів, оформлення робочої документації, планування, звітність.
Згідно з вимогами, практичний психолог повинен мати вищу освіту за відповідною спеціальністю, а також “досконало володіти ефективними формами, методами психологічного забезпечення освітнього процесу, відзначатися загальною культурою, моральними якостями”.
Стаж роботи на посаді практичного психолога – не менше 8 років.
Ті самі вимоги стоять перед соціальним педагогами.