Буває ж так, що курсор на моніторі, який просто блимає на білому тлі пустого документа, доводить до сказу? І вже кави випито добову дозу, і тільки й чути шарудіння обгорток від цукерок. А ідеї як не було, так і немає.
Ви просто обрали поганий час для мозкового штурму – вважають науковиці Марейке Віт та Роуз Закс, йдеться на Іndy100.
Вони започаткували дослідження до якого залучити 428 студенів, а результати опублікували у виданні “Thinking & Reasoning”.
Дослідниці взяли за основу поняття процесів інгібіції, які контролюють осмислення та сприйняття інформації, допомагаючи мозку не відволікатися. Ці процеси коливаються відповідно до часу доби.
Усіх 428 учасників дослідження попросили розповісти, який період дня вони вважать найсприятливішим для себе – ранковий чи вечірній.
Потім їм у довільному порядку та в різний період доби дали завдання, для виконання яких треба було залучити аналітичне та “глибинне” мислення.
Результати показали, що сконцентроване “глибинне” мислення вдавалося учасникам дослідження у той час, який вони вважали найменш оптимальним для себе.
Саме цей тип мислення має зв’язок із креативністю, оскільки залучає різні ділянки мозку для пошуку інформації.
Тож за твердженням дослідниць, жайворонки, які вважають найкращим часом для себе ранок – найкреативніші увечері і навпаки.
Віт і Закс переконують, що у сприятливий час мозок фокусується на проблемі, не шукаючи незвичайних способів її вирішення, а отже людина має менше можливостей покреативити.
Тож жайворонки мусять почекати до вечора, щоб почати писати свій найкращий роман, а совам краще хапатися за перо щойно розплющать очі.