Міністерство освіти і науки оприлюднило 40 оновлених навчальних програм для 5-9 класів, у яких встановлено орієнтацію на результат навчання, а не на зміст, впроваджено компетентнісний підхід.
На перше місце програм винесено очікувані результати навчання учня, тобто: які компетентності мають формуватися у дитини під час вивчення певної теми, повідомляє відомство.
У такому разі вчителю не потрібно концентрувати всю увагу на змісті матеріалу: він має чіткі орієнтири у вигляді 10 компетентностей, спираючись на які, він будує свою роботу.
До ключових компетентностей належать, приміром, спілкування державною та іноземною мовами, математична та інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність тощо.
Кожен з очікуваних результатів навчання містить 3 компоненти: знаннєвий, діяльнісний та ціннісний. У першому передбачено, що називає чи пояснює учень, у другому – що вміє, знаходить, обирає, а в третьому – що оцінює, усвідомлює, які висновки робить.
ЧИТАЙ ТАКОЖ:
МОН остаточно скасує оцінки для школярів 1-2 класів
МОН уперше схвалило використання у школах онлайн-курсу
У школах долатимуть репетиторство вчителів – Гриневич
Гриневич розповіла, як зміниться викладання історії у школах
Чи буде культура критичного мислення в новій українській школі?
У Гриневич пропонують школам обрати профіль та об’єднати предмети
Як зробити хорошу школу? Висновки дослідження PISA
Надто важливий. Чому потрібно прийняти новий закон про освіту?
“Must have” нового закону “Про освіту”
Новий закон “Про освіту”: питання, які не можна обійти
Навіщо він нам. Все, що ви хотіли знати про проект закону “Про освіту”
“Впровадження Нової української школи розпочнеться 1 вересня 2018 року, однак нинішні школярі не можуть чекати, зміни повинні відбуватися вже сьогодні. Тому певні елементи майбутнього стандарту будуть реалізовані в основній школі з нового навчального року. Для нас це також важливий досвід пілотування, який ми обов’язково враховуватимемо в оновлених програмах”, – зазначив заступник міністра освіти Павло Хобзей.
МОН також візьметься за формування наскрізних змістових ліній, які проходитимуть через усі предмети та дозволять розвивати у дитини ключові компетентності, інтегрувати знання про світ, спираючись на зміст навчального матеріалу.
Поки що детально прописані 4 з них, які відповідають 4 ключовим компетентностям з 10, визначених концепцією Нової української школи: “Здоров’я і безпека”, “Підприємливість та фінансова грамотність”, “Громадянська відповідальність”, “Екологічна безпека та сталий розвиток”.
Скажімо, у межах наскрізної лінії “Підприємливість та фінансова грамотність” учні дізнаватимуться, як правильно формувати свій бюджет, робити заощадження, інвестувати чи брати кредит. І вивчатимуть це не лише на уроках математики чи інформатики, а й мови, літератури та навіть біології.
Наприклад, у 5-му класі під час читання твору Марка Твена “Пригоди Тома Сойєра” вчитель матиме звернути увагу учнів на “менеджерські здібності” головного героя, який перетворив неприємну роботу з фарбування паркану на яскравий і ефективний “підприємницький проект”.