«Діти дощу»: як зняти напругу та налаштувати на навчання

24 Січня 2017 09:29
ФОТО — Дар’я ЛИМАРЕНКО, спеціально для «Вишгорода»

ФОТО — Дар’я ЛИМАРЕНКО, спеціально для «Вишгорода»

Володимир ДУКА, директор ВРСЗОШ «Надія»
Проблема навчання дітей із аутизмом сьогодні є надзвичайно актуальною. Ці діти мають принципову відмінність від інших — у них відсутні вроджені соціальні функції, вони інакше сприймають навколишній світ: дуже буквально, фрагментарно, вибірково. Тому для повноцінного розвитку «дітей дощу» потрібен особливий підхід.
Дітей із загальним розладом розвитку спектру аутизму більше, ніж незрячих і глухих разом узятих. І якщо для дітей із значними порушеннями сенсорного розвитку існують державні програми, спеціальні школи, фахівці, то єдину державну систему освітніх послуг для аутистів в Україні ще, на жаль, не розроблено. Між тим, фахівці, які працюють із дітьми з розладами аутистичного спектру (РАС), потребують інформації, методичної підтримки щодо організації навчально-корекційної роботи.
Аби частково вирішити цю проблему, Вишгородська районна психолого-медико-педагогічна консультація (завідуюча ПМПК — Жанна Кондратюк) на базі Вишгородської районної спеціальної загальноосвітньої школи «Надія» 16 січня організувала відкритий науково-практичний тренінг «Діти з розладами спектру аутизму: проблеми, можливості психолого-педагогічної допомоги». Проводила його Тетяна Скрипник – доктор психологічних наук, професор кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, голова ради Громадської організації фахівців «Системна допомога дітям із аутизмом «Маленький принц».
У роботі семінару взяли участь педагоги школи «Надія», вчителі загальноосвітніх шкіл, логопеди, які надають допомогу дітям із РАС, батьки наших вихованців. Захід отримав багато схвальних відгуків. Учасники висловили подяку та сподівання на подальшу співпрацю, бо такі зустрічі дуже потрібні.